2016. március 26., szombat

Tavaszi kopogtató

Egy ideje gondolkodtam azon, hogy néhány bosziságról szívesen készítenék lépésről- lépésre leírásokat.  Szerettem volna valamilyen koszorút az ajtóra, hogy ha az időjárás nem is, valami legalább tavaszi hangulatot árasszon. Ez a kis koszorú gyorsan kész van, caklipakli háromnegyed óra volt az elkészítése, aminek a nagy részét a virágokkal való bíbelődés tetté ki. Szalmaalapot használtam, amit mindig évszakhoz tudok igazítani, cserélgetni. Aki végleges dekorációt szeretne, dolgozhat ragasztópisztollyal.



Hozzávalók:


  • koszorúalap
  • valamilyen csíkokra vágható anyag (én egy régi blúzt áldoztam fel)
  • színes filc
  • csipkeszalag
  • egy kupac gombostű



A csíkokra vágott anyagot rátekertem a koszorúra. Amikor elfogyott, kis átfedésben új csíkkal folytattam. Amikor körbeértem, gombostűvel rögzítettem a koszorú hátoldalán az anyagot. Anyagcsíkok helyett szaténszalagot is lehet használni, de nekem nem volt itthon, és nagyon megtetszett ez a hímzett kék anyag.






Volt egy nem túl hosszú lilás (mályva?) csipkeszalagom, ezt a hátoldalon gombostűvel rögzítettem, majd nem túl sűrűn rátekertem. Nem ért körbe, de nem is baj, mert oda terveztem a díszítést.















Most jön a macerás rész. Körberajzoltam egy bögrét, majd a rajz alapján felvágtam spirál alakban. Én segédvonal nélkül szoktam vágni, de aki először készít filcrózsát, jobb, ha kicsit kitapasztalja, milyen szélesen kell vágni. Lehet hullámosan kanyarodni, akkor kicsit természetesebb lesz a virág hatása.





Kívülről, a keskeny felétől haladva fel kell tekerni a filcet. Én tekerés közben összeöltögettem, szerintem varrva jobban mutat, szebben lehet igazgatni, alakítgatni a virágot. Az anyagot megfogja a ragasztó is, de attól merev, kemény lesz. Ez persze nem baj, ha a koszorúra is ragasztani szeretnénk, de úgy nem tudtam volna tűvel rögzíteni.




Négy virágot készítettem, és zöld filcből kivágtam néhány különböző méretű levelet. Rápróbálgattam a koszorúra, és amikor megtetszett az elrendezés, gombostűvel rögzítettem. Sárgafejűt használtam, hogy kevésbé legyen feltűnő. A gombostű azért jobb a ragasztásnál, mert ha nem úgy állnak a levelek, ahogy szeretnénk, lehet még igazgatni. Néhány vidám katica, és kész is!













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése