2016. október 23., vasárnap

Fém persely testreszabása

Nemrég kitaláltam, hogy kinyithatatlan perselyben szeretném gyűjteni a 200-as érméket. El is indultam konzervperselyt venni, de csak csúnyákat, vagy tinisztárokkal díszítettet találtam. Gondoltam egye fene, egy kis festék majd vállalhatóbbá teszi.


Kell hozzá egy persely, csiszolópapír, akrilfesték (én sprével dolgoztam), tetkómatrica, lakk. Opcionálisan festéshez való papír ragasztószalag.






Első lépésben nem túl nagy szemcséjű csiszolópapírral alaposan átdörzsöltem a perselyt. A durvább felületen jobban megtapad a festék, de száradás után nem látszik dorozmásnak a felszín.
A persely tetején a szegélyt és a tetejét, a nyílással együtt beragasztottam papírragasztóval (maszkolószalaggal). Azért csináltam, mert a festék kicsit más árnyalatú volt, mint a fehér fém rész, és azt se akartam, hogy a belsejébe is jusson a festékből. Az akril spré hamar szárad, már 20 perc után lehet újra dolgozni a festett tárggyal. 
A fújást érdemes egy nagyobb kartondobozban csinálni, hogy megspóroljuk magunknak a kellemetlen baleseteket. A saját káromon tanultam, miután hígítóval kellett padlót takarítani, mert félrelibbent a leterített újságpapír. Ha van állatka a háznál, érdemes hamar elpakolni a dobozt, különben előfordulhatnak szerteszét festékes tappancsnyomok is. Szintén saját tapasztalat.


A férjemmel rajongunk minden zombis, szörnyes dologért, és amikor egy zombis pattogócukor csomagolása ezt a Frankenmacit rejtette, tudtam, hogy valamihez fel kell használnom. Igen, mindketten komoly (khm!) felnőtt emberek vagyunk.
A macit úgy helyeztem el, hogy párhuzamos legyen a bedobónyílással. Nem mintha fontos lenne illeszteni, de szerintem így csinosabb.
A matrica hátoldalán lévő utasítás szerint lehúztam a védőfóliát, elhelyeztem a mintát, majd egy tiszta, bevizezett mosogatószivacsot nyomtam rá. Amikor a papír átlátszóvá nedvesedett, lehúztam a matricáról. Ha valami kis gyűrődés lenne a felületen, ilyenkor nedves ujjal vagy tiszta ecsettel még ki lehet simítani. 
Száradás után le lehet fújni lakkal. Itt ez most pont kimaradt, mert egy másik projektné elfogyott a lakkom, és lusta voltam újat venni. Viszont hetek óta szorgalmasan dobálom a pénzt a perselybe, és a minta még mindig sértetlen.


Fel lehet használni hozzá a gyerekrágókban található matricákat, a nyári strandtetkók maradékát (sötétebb alapon az arany- vagy ezüsttetkók is nagyon mutatósak lennének)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése