2016. november 26., szombat

Márványos papírcsillagok

Amikor a könyvolvasómnak készítettem tokot, eltettem a felhasznált könyv lapjait, mert ugye nem pazarlunk, és a könyv is megérdemli, hogy a lehető legtöbb legyen kihozva belőle. Közben lapjaira esett szét az egyik kedvenc könyvem is, és megvettem újra. Olvasni nem fogom, a polcon kell a hely a többieknek. Így karácsonyfadísznek való papírcsillagokat készítettem belőlük, nem is akárhogyan!





Hozzávalók:
  • Régi könyv lapjai (akinek fáj érte a szíve, használjon telefonkönyvet vagy reklámújságot)
  • Egy akkora lapos tál, amibe kényelmesen belefektethetőek a lapok
  • Borotvahab
  • Ételfesték, saslikpálca, vonalzó







A tálban elterítettem a borotvahabot, és rácsepegtettem az ételfestéket. Ezt a saslikpálcikával összekevertem szép márványosra. A lapokat egyesével rányomtam a habra, majd egy vonalzóval lehúztam a felesleget. Ezt elfelejtettem lefotózni, de ezen a videón szépen látszik. Ha a minta nem tetszik, akkor ezzel lehet kicsit alakítgatni még, vagy akár újra bele lehet meríteni a habba. A hab egy idő után egységesen elkékült, akkor adtam hozzá még egy kicsi festéket. Az eredmény önmagáért beszél.

A csillag elkészítése nagyon egyszerű, de lépésenként megmutatni hosszadalmas lenne. Ebből a két videóból tanultam meg a csillagok hajtogatását. Először a téglalap alakú lapokból négyzetet kell gyártani. 

A videó lépésről lépésre bemutatja, hogyan kell négyzetből ötszöget csinálni, ami a csillag alapja lesz.


Csak először tűnik nehéznek, aztán egy pillanat alatt kész is. A titok, hogy a segédhajtásokat a körmünkkel alaposan húzzuk át.

Amikor elkészülnek a csillagok, csinosak, de egy idő után hajlamosak kirúgni magukat. Az enyémek legalábbis szétnyíltak a középső, egybefonódó résznél. Ezért érdemes vasalóval kicsit kilapítani a csillagokat. Én a szétnyílós oldala felől javaslom a vasalást, mert korrigálni lehet így, ha nem illeszkednek szépen a lapok. Ezekből a csillagokból ablakdíszt készítettem, de karácsonyig hajtogatok még párat, amiket majd a fára akasztok.













A csillagokat ezüstfonalra ragasztottam (maszkolószalaggal, ami nem hagy nyomot), a fonalat pedig a két ablaktábla közé erősítettem, ugyancsak ragasztószalaggal. Ki hinné, hogy valamire mégis jók ezek a régi panelablakok? Így legalább a macskától is biztonságban van a dekoráció.


Kipróbáltam, hogy a hajtogatás végső lépését kihagyva, háttal egymáshoz ragasztottam kicsit elforgatva két csillagot. A szárakat egy tollbetét segítségével megpödörtem, a közepére pedig átlátszó epoxymatricát ragasztottam. Ezt tévedésből rendeltem egyszer üveglencse helyett.

Szerintem a látvány önmagáért beszél, szép, szélforgóhoz hasonlító díszem lett.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése